Metodika

Jak se mám učit?

Všechny jazykovky mne přesvědčují o svých geniálních metodách, prý do 3. měsíců, 4x rychleji, stimulace meditace…

Dovolte mi podělit se s Vámi s pár subjektivními metodickými názory vyplývajícími z mé více než 20 – ti leté praxe učitele, lektora, kouče, tlumočníka, překladatele, terapeuta, provokatéra, průvodce, snílka a vtipálka cukr i bič.

Ve svých kurzech vytvářím podmínky ke zlepšení zejména vašeho MLUVENÍ a potažmo porozumění, pohotovosti, imaginace, paměti, tvořivosti a psychické odolnosti.

Opravdu se Vám pak nestane, že budete po x letech studia gramaticky správně mlčet (převažující produkt jazykového vzdělávání našeho rakousko – uherského školství).

Lektorsky vedu skupiny lidí vyžadující aktivní komunikaci a společně hledáme cesty k dosažení tohoto cíle. Můj projev a výkon zásadně a pozitivně ovlivní nejen váš pokrok ve studiu, ale také váš uvolněný emoční postoj ke komunikaci obecně. Přes některé zásady a principy prostě nejede vlak. Je opravdu zásadní vybrat si kurz či trénink vedený kvalitním lektorem. Gurmán nehledá obecnou restauraci, ale konkrétní šéfkuchaře, fanoušek tenisu nekouká na ledajaký zápas, ale na oblíbené hráče.

Mí studenti a klienti na mne často narazili tak, že si dali tu práci a nehledali jazykovky najímající nezkušené lektory – to by pak taky mohli trpět pod taktovkou  brigádníků, často studentů bez dostatečného vzdělání a praxe. Brzy se totiž projeví, že nadšení a komunikativnost v dlouhodobém horizontu nemohou stačit. Motivovaný klient hledá učitele se jménem, osobnost čitelnou na tvrdě konkurenčním trhu jazykového vzdělávání.  Hledá seriozní kvalifikaci vyjádřenou Vš vzděláním v oboru, systematičnost patrnou z délky praxe, výbornou slovní zásobu, projev srovnatelný s rodilým mluvčím, vlastní styl, vůdčí energii, pocit rovnocennosti, charisma, inspiraci a humor. Tyto aspekty jsou základem mého stylu výuky, ze kterého mí studenti profitují. Škola hrou.

Magická metoda DMD

Nabídka jazykových kurzů a zejména angličtiny je na současném trhu velmi široká. Je bohatá natolik, že se eventuelnímu studentu logicky nabízí otázka, zdali jsou tyto agentury a školy vůbec schopny splnit sliby o kvalitě výuky, kterými tak sebevědomě z reklamy bombardují své potencionální klienty? Z titulu své dlouholeté lektorské a metodické praxe si dovolím tvrdit, že často je opak pravdou. Přičemž platí úměra: čím magičtější je nabízená metoda a rychlejší slibovaný pokrok, tím reálnější je deziluze a větší finanční ztráta. V reklamě totiž můžete veřejnosti nakukat cokoli.

Přitom si můžete být jisti, že zejména línější cílová skupina touží věřit metodám magickým, do měsíce, na Maltě, ve spánku, s rodilým mluvčím co po letech u nás ani pořádně dobrýden nevysloví,  4 x rychleji v kurzovním ráji, kde všemu vládne všemocný generalissimus Callan…

Lidičky, namísto jazykovek a hrdých definicí úžasných metod hledejte konkrétní učitele a sami posudˇte, jak Vás inspiruje jejich mluva, znalosti, energie, nasazení a schopnost přenést své dovednosti na vás. A pokud opravdu hledáte nějaký metodický svatý grál, dobrá, jednu kouzelnou metodu vám přeci jen doporučím. Metodu DMD. Že nerozumíte? No přeci  pravidelně alespoň Dvacet Minut Denně cvičit paměť, mumlat si, číst si, zpívat si v autě, překonat lemru a kopr,  kreslit si, kašlat na skeptické kecy okolí, prostě si hrát, radovat se z malých zlepšení a doufat a nebát se chyb … Hlavně s humorem. Funguje to. Tisíce děkovných dopisů. Howgh 🙂

Metoda optimálního učení FLOW

Stručně, jedná se o navození stavu mysli podobnému proudění, kdy dochází k dynamickému souladu mezi naprostým soustředěním a příjemným, energii proudu čisté vody dodávajícím uvolněním. Je paradoxem, že tato naprosto přirozená metoda není více rozšířená. Proč? Důvod je prostý, na trhu vzdělávání zoufale chybí učitelé a lektoři, kteří jsou plynulí v myšlení i komunikaci, tzn. aspoň B2, a zároveň mají motivační a koučovací schopnosti. Pokud nemáte FLOW, nemůžete to učit, tečka.

Účastníci FLOW tréninků se rychle učí zbavovat se toxických mentálních programů ( např. nemám talent, jsem na učení starý…), výrazně narůstá jejich plynulost ( fluentní, tzn. in flow), cítí uvolnění, odpočinek a subjektivně vnímají rychlejší plynutí času.

Jsem C2 a mám s učením pomocí FLOW jen ty nejlepší zkušenosti, zkuste je využít.

Motivace

Umocním vaši motivaci k aktivnímu přístupu nejen ke studiu jazyka, ale k sebevzdělávání i mimo kurz. Pomohu vám rozšířit své osobní portfolio o žádanou praktickou dovednost. V klidném tempu jazzu změníte návyky, odstraníte bloky a stereotypy. Týmové zkušenosti vám pomohou k rozvoji autentické sebereflexe. Tím se vám otevřou další dveře vašich schopností se učit, pamatovat si a tvořit. Pro motivované lidi je možné vše. Poznáte své možnosti a pochopíte význam slova SEBEVĚDOMÍ.

Vytvoříte a upevníte si pozitivní návyky:

  • nemám strach hovořit s kýmkoli o čemkoliv,
  • mám své místo v týmu,
  • každý týmový hráč mne něco učí a také já jsem prospěšný všem,
  • index lenosti a pasivity klesá,
  • aktivita a chuť narůstají,
  • naučíte se rychleji reagovat, budete mnohem pohotovější,
  • nepříjemnostem se nevyhýbáte, naopak – mnohé z nich vnímáte jako výzvy.

Rozvíjíme  pocit uplatnění, spolupráce a bezpečí. Atmosféra je přátelská a nekonkurenční. Mysl oživená zážitky si odpočine od posuzování a analýzy. Vytváříte si návyk pravidelně mluvit cizím jazykem bez úmorné české autocenzury. Postupně vám to začně připadat normální – podobně jako desítkám milionům jiných lidí na celém světě. Život je krátký, na předsudky není čas.

Terapie

Od samého počátku je prostředí lekce simulováno tak, aby jste přijali angličtinu jako přirozený prostředek k vyjádřování. Probudíme bezstarostné vnitřní dítě. Není to cizí, ale druhý (třetí, čtvrtý …) jazyk. A to je rozdíl. Angličtina je harmonizována v týmové práci s nutnými emocemi tolerance, mezilidského kontaktu a bezpečí. Získáte jazykové znalosti a komunikativní dovednosti, které vám přispějí k růstu sebevědomí. Bourání stereotypu jde ruku v ruce s rozvíjením tvořivosti. Sebekontrola a strach z reakce okolí, budované školou a gramatickým terorem, mizí jako echo z Aurory. Podkreslení hudbou, kávička, čajíček, křesílka. Stimulující interiér.

Vize

Nabízím motivovaným lidem možnost naučit se efektivně a zajímavou formou  komunikovat jazykem globálního impéria.

 Vstupujeme totiž do období, kdy bude nutné otevřeně diskutovat o nové podobě tzv. demokracie a odvážně vystupovat proti systematické maskované likvidaci tradičních hodnot evropské společnosti budované po staletí na základech křesťanské etiky. Bez znalosti angličtiny se na evropském fóru účastníkem tohoto diskurzu v podstatě nestanete a zůstanete handicapovaným občanem druhé kategorie, odkázaným na interpretace manipulátorů v médiích rodné řeči. Dynamická interakce v našich kurzech vám také umožní sebepoznání pomocí diskuzních a emočních střetů, bez nichž nelze dále růst v síle argumentů a následně ani opravdu svobodně žít a svobodu najít v postdemokratických časech.

This world speaks English

Angličtina byla globálními elitami instalována jako prostředek prezentace kolektivní inteligence, zejména v euro-americkém a asijském industriálním okruhu. Cílem je vytvořit univerzální praktiky, strategie a vzory chování vedoucí k ustanovení nového světového řádu závislém nikoli na demokratických principech, nýbrž na zvůli mediokracie. Ať už je váš názor na probíhající proces ekonomického, kulturního a politického sjednocování jakýkoliv, závěr je jednoznačný. Pokud neumíš anglicky, zvolil sis roli outsidera. Good luck. Cause this world speaks English … with Babylonian accent.

Feel good.
Be yourself.